"luka darimu"

gugur daun berbasuh musim
kini berakhir hijau namun tak mati laksana jerami
menyisakan ranting usang yg nyaris terkikis......
habis.....
denting waktu trus berputar mengubah perasaan kian gusar
dan aku laksana terdampar, dalam asa yg menjabar...

kekasihku.....
tidakkah kau tau....????
aku yg meniti rindu seiring bingkai cinta dari jiwaku.
aku yg mengais mimpi tuk bahagia bersamamu....
aku yg menanti damai dari harapan yg pernah kau semai....
tanpa ku sadari smua itu hny kiasan fatamorgana....
katakan padaku,dimana salahku....???
hingga kau tinggalkan aku yg merenda hiba di sudut jiwaku....

selepas gelap merampas
selendang damai makin terhempas
aku membeku, relakan sakitnya hati yg terkelupas....
kini, jika aku menangis biarlah menangis....
kan kurajut sakitku atas kedustaanmu....
kan kubalut pedihku kerana kepalsuanmu.....
kan ku kubur cerita tentangmu jauh di dasar hatiku,
jauh.....
dalam.....dalam...
tenggelam hingga usang dan menghilang........










By: andhika

Tidak ada komentar: